Mikaeka

Alla inlägg under februari 2009

Av Mikaela - 7 februari 2009 17:13

Ja vad har man gjort sen sist man skrev?!

Ingenting????!!!!!!!!!!!

Ne verkligen inte om man inte träknar att man har tittat på tv och att man har suttit vid datan.

Just nu lagar ja lite mat =) 

3:e dagen i rad =)=)=)

De är bra att bo hos farmor, man har börjat vilja laga mat igen =) 

Så i tisdags lagade jag ris med ungstekt kycklin med curry sås, igår vart de bara taco paj och ida blir de hemgjord potatis mos och ungstekt lax. 

Fan de e riktigt kul att laga mat. Ibland iaf :P


De var faktiskt länge sen ja kände att de var roligt mer mat =) 

Kanske vald rätt ändå som sa upp lägenheten.

Tränar ju även mer nu när ja bor här =)

Simmar ju minst 1 gång i veckan, och sen så är ja ute o gå minst 3 gånger i veckan.


men ja ska se om Ulle ska med o simma hon också. Då blir det förmodligen torsdagar. Ska on med o simma kommer ja nog börja simma 2 dagar i veckan, för ja vet inte om malin kan simma på torsdagar då blir de förmodligen måndagar och torsdagar. 

Kanske kommer igång med träningen  rikitgt denna gång. har ju sagt länge nu.



Men hur många tror att ja kommer fortsätta träna då en längre tid?!

Inte ja iaf. Har kommit på det att ja o träning går nog kanske inte SÅ himla bra ihop ändå. men ska försöka iaf till studenten. så då efter det kommer jag nog säkert att fortsätta med träningen också. men vi får se.


Haha vilken snäll kusin man har. :P

Han skulle fråga några i hans klass om dom inte skulle på studentbalen :P 

Haha kanske ska gå på den ändå.

Studentbalen var den man såg fram mest emot när man skulle börja gymnasiet.

Men då flyttade man ju från Östesund och studentbalen verkar inte vara lika "stor" eller vad man ska säga här. För där hade dom bal i en hel vecka och det var ungefär 2 -3 klasser som fick gå åt gången. 

Sen så kunde man gå med vem man ville. En kompis till mig som gick förra året tog med sig en som gick första året. 





Men vad fan ska man göra ikväll?????????????????????

Något förslag?????




pussss



Hmm

Av Mikaela - 7 februari 2009 13:29

Ja ida vaknade man vid hm. tio kanske. ja ja ve tinte riktigt. Men efter att man käkat så snäll som man är så hjälper man malin och dela ut reklam' :P

Kanske inte e såå snäll ändå. Tog bara ett av hennes 5 ställen. Det vart nog dessutom det lättaste av allt. Service. 

Haha de satt två gubbar där som började prata med en och fårgade om man var ute o pulsade ute i snön. :P


Så nu har malin kommit in igen. tpg ju bara en timme ungefär. =) 


Vad händer annars ida då? de är en jäkligt bra fråga.

Hmm. blir väl tv som vanligt ikväll...


De där som ja skrev igår om att jag kan göra bort mig riktigt mycket. Och de menar jag verkligen. Drömde om det inatt :S 

hmm tror ja ska försöka lägga undan telefon och inte vara inne på msn så kanske ja inte kan göra bort mig så himmla mycket än då. 

Eller vad tror ni?


Ne nu ska ja se vart ja kan lägga telefon någonstans så ja kanske tappar bort den o glömmer bort den. eller om ja ska smsa upp mina 3000 sms och ringa upp mina pengar för då kan ja heller inte göra bort mig.



Pusssss






Av Mikaela - 6 februari 2009 23:30

... gör bort mig. Och varför vet ja inte.

Hm. de känns inte så himmla bra.

Ja snart så e de alla hjärtans dag. Vad händer då då? Jo de blir vä lsom vanligt att man sitter inne och försöker att undvika alla. 

Sitta inne och sura :P 

de har blivit de ja brukar göra på alla hjärtans dag. 


Fick nytt smeknamn ida av malle. Mikaeka. Hmm.

Har ju några stycken nu =) 

Mickis, Kgikis,Mikaeka mikan m.m



Idag  har man faktiskt inte gjort så himmla mycket, hr äntligen tagit mig till teila och lämnat in min telefon och fixat lite andra grejor.

Sen har ja o malin varit duktiga och varit ute o gått. Eller gått å gått vete fan.

Ja tror malin sjöng mer o ja dansade mig   fram.fan vad kul de var.

Dom som såg mig eller oss rättare sagt måste ha trot att ja var riktigt full...



Sen så har ja även varit hem och hämtat lite mer kläder så nu har man kläder här så man kanske klarar sig ett tag framöver. :P 

typ hela min garderob :P



Ne nu ska ja se om ja kan komma på några förslag som ja kan  välja på när det är alla hjartans dag. ska se om malin vill titta på film med mig...


Heller de än att gå på stan.


Ne nu ska ja nog kanske sova och fösöka låta bli telefonen och försöka att inte göra bort mig mera :P



Pusss

Av Mikaela - 5 februari 2009 23:41

Är ledig imorron igen. Så imorron hinner ja göra allt ja skulle gjort i onsdas.

Så ja tänkte gå  olägga mig nu o sen kanske kliva upp vid 10 o åka vid 5 i 12 bussen =) Ganska härligt. Ska ju till skolan o prata om nolia mässan det är de ända.



Ne så:




GOD NATT ALLIHOPA

Av Mikaela - 5 februari 2009 17:00

Nu så har man lagat mat till farmor o farfar.

Det vart ungstekt kyckling med ris och currysås. =)

Så får hoppas på att det blir gott. dom har inte kommit än men dom kommer nog snart iaf. För att dom skulle komma in till busstation vid halv 5. Så vi får se vem som hämtar dom.




pusss

Av Mikaela - 4 februari 2009 22:46

Jag och malin har nu varit och simmat även idag.

Nu sitter vi bara och tar det lugnt och helt plötsligt så börjar vi prata om när vi var små. om vilka små änglar vi var (NOT).

Haha malin bet sin bror i rumpan några gånger.

Och ja bet hål i min storasysters tå. Iaf vad ja har hört. Men det kan ju inte stämma eftersom jag är en sån ängel.

Sen säger malin de bara att

hon och en av hennes barndomskompisar skulle äta upp varandras rumpor och tillaga dom i hans leksaksugn.

De gjorde fan min dag.

 =)=)

Var nog längesen ja skrattade så mkt.



Jaja


pusss

Av Mikaela - 4 februari 2009 18:58

Glömde skriva de i förra inlägget att jag även ska hinna städa ida.

Och hur mycket har jag hunnit med?

Jag har hunnit bada,hunnit göra en läxa och ska handla snart. Och städa ska ja göra efter att hundarna har åkt hem.

Och dom skulle åka hem efter åtta som de lät på freddis. För att de blev fredriks om skulle hämta dom ida.

Hon hann inte.

Men hundarna har varit här sedan 1 nu.

Jaja.

Körkortet får väl vänta då. för de var väl de viktigaste jag skulle göra ida.

Kan ju göra de hemma egentligen men nu är de så att servern är trasig på checkers så deras hemsida fungerar inte man kan göra några frågor på teorin sen bryts de. :S


Ja tänkte försöka ta körkortet till sportlovet.


så nu tänker jag vänta på skjusen till birsta någon dag och hjälpen med teorin.




pusss

Av Mikaela - 4 februari 2009 12:27

Idag ska jag:

* Åka in till birsta och fixa lite saker på telia.

* Sätta mig på körskolan ett tag

* Åka hem till min lägenhet ochpacka lite mera kläder och saker.

* Gå och simma

*Handla lite mat tills imorron.

* Plugga.

Så ja hade en hel del att göra så vi får se vad ja gör för något ida.

Jag ska vara hundvakt ett tag. Lät inte som att det var så länge.

Ja hinner iaf plugga handla mat och simma ida. Får göra resten på fredag.

Imorron har ja inte tid för ja slutar kvart i 3 och då ska ja hem och börja med mat för ja ska bjuda farmor o farfar på mat imorron och dom kommer in till stan kvart i 5.


Simma ska ja göra lite senare ida när malin kommer från skolan så ska vidit o simma. Vi kanske äter något först. Det är nog kanske bäst så.


Haha tittade ju på film igår. Så ja satt igång en film som heter Ciao Bella, ganska pinsam film och la mig på soffan, vaknade även på soffan imorse :P 

Men ja sov riktigt bra. 


Försöker få tag på både jannina och Eva för vi skulle visst träffas ida fick ja reda på för att vi ska diskutera nolia mässan. 

Men ja ska se om ja o jannina ska prata över telefon och skicka in de vi sagt till Eva så slipper vi åka in bara för de. 

Vet inte om ja kan åka in heller om de e så att vi måste :S


Puss 

Ovido - Quiz & Flashcards