Mikaeka

Alla inlägg under februari 2009

Av Mikaela - 13 februari 2009 22:46

Många säger det att jag är kärsen. Men så kräsen är ja väl ändå inte? Eller?

Det enda jag inte äter är ju:

Sill

Surströming

Pitepalt

Sallad (allt från gröna blad typ till majs, gröna ärtor )

Lök

Paprika

Morötter

Pytt i panna

Paj

Päron, Annanas, Vattenmelon

Persika

Strömming (Tror ja :P)

Ägg

Tonfisk

Bruna/vita bönor

Bär (Av dom flesta slag)

Kina mix 



Återkommer om ja kommer på något mera senare!!!


Men som sagt var det är ju inte så mycket ändå :P eller?

Av Mikaela - 13 februari 2009 18:41

Idag så vart det inte lång dag på skolan, men däremot lång dag på stan :P hah började halv 9 och 10,10 skulle jag och emil gå o prata med en klass på G:a om noliamässan som är på tisda. sen efter den så slutade vi. =)


Så ja gick till malin var med henne på skolan tills hon slutade 13,15 sen åkte vi in till birsta och köpte en födelsedagspresent till lilla lowa som fyller 1 på Söndag, satan vad tiden går fort. =)


Men sen så köpte ja även en alla hjärtansdag present både till farmor o farfar men även till malin :P  Till famor o farfar köpte jag någon påse på lagerhouse och sen så köpte jag en chokladask, chokladkakor, godispåse, vertes orginal och ett cigarett paket. Dom vart ju glada iaf


Men vi kom till birst ungefär vid 2 och åkte därifrån 20 i 4.

Men vi var även in till fredde och sa hej på Telia. Såg efter om min mobil hade kommit, även så skulle jag fråga om han visste vad man kunde köpa till farmor o farfar :P 


Ikväll skulle man ju egentligen gått på fest, men ja ångrade mig igår, fick inte med mig någon så jag struntade i de, kände inte för att gå själv, så då blir det let´s dance ikväll istället... Hemma. 


Försökte se om det var någon hemma iaf som kanske ville se film, men inte de heller. Dom var i stan....


Ja ja får se vad som händer




PUSS




Av Mikaela - 12 februari 2009 21:13

Ja lördagen närmar sig ganska snabbt. men vad tycker jag egentligen om lördagen då???


Jo visst är det härligt med alla hjärtans dag. MEN när man vet att man inte har någon och att man kommer känna sig ensam och då är det ännu värre att gå på stan för då finns det bara par som verkligen tycker om varandra. så nu e man ensam på alla hjärtans dag för typ 4 eller är det 5 året på alla hjärtans dag.


SÅ jag är ändå glad att det är en lördag då kan man ju sitta inne hela dagen :S rolig lördag...

Av Mikaela - 12 februari 2009 19:22

Vi fick ihop något till skoltidningen, vikket var tur det iaf.


Men sen så efter skolan så åkte jag och virre hem till farmor för min kära faster Ulle skulle komma dit  och ha mary kay visning. vi fick testa lite handkrämer ochansiktskrämer och de.Fan vad kul de va :P haha


men efteråt gick ja o virre och badade så klar, hm.. då vart man ju torr igen. Fanv ad mjuk och len man var innan...


Idag  så skrev jag ut papper om wilson churcill eller vad han heter o hur de stavas :P hah vart endast 15 sidor med text. Och jag tycker att de borde räcka för mig för att få ihop 5 a4 sidor.


Vem ska se sveriges värsta bilförare? Jo jag, haha måste ju se HUR man inte ska köra :P

haha


Ne men nu kanske ja ska försöka att plugga lite. eller ska man titta på tv? eller vad ska man göra. 




pusss

Av Mikaela - 12 februari 2009 09:59

Nu sitter man skolan och ska skriva en skol tidning. och våran grupp är sammansvetsad tror jag. haha. ne men alla gör nåogt annat.

de första vi ska göra är att vi ska utse ledarskribenten. och det går??


haha ne nu ska ja försöka o se vem som vill vara de. jag vart ju ansvarig för tidnignen, =) eller?



pusss

Av Mikaela - 11 februari 2009 15:09

Ja idag har man ju varit duktig då och pkt in 4 timmar innan skolan egentligen började.

Vi har sorterat det sista med alla papper som vi höll på med igår sen gick vi till alla skolor vi skulle till, 3 st men den skolan vi går på ligger på andra sidan stan än vad media programet ligger :S och sen var det även -20 minst ute. Svinit kallt ute.


sen efter det hade man ju historia och fick tillbaka historia provet som vi gjorde förra veckan. Jag fick vg på provet vilket är bra.Men nöjdblev jag inte. eftersom jag var endast 3 poäng ifrån MVG.

Så nöjd är jag absolut inte. FAN FAN FAN!!!


Ne nu ska ja faktiskt försöka börja med nästa uppgift som vi har i historian och det är en inviduell fördjupningsuppgift om Kalla kriget, där man ska skriva 5 stycken A4sidor, minst. och där ingår INTE Framsidan, innehållsförteckningen eller källförteckningen. Så minst 8 sidor ska arbetet vara.


Så ja ska börja med det nu har till vekca 9 på mig. Men jag har då om ja blir klar snabbt har jag ju några dagar på mig och kanske göra det bättre och kanske klara av det där jävla mvg. 



Ne nu ska ja värma mig efter denna dag :S :P 



Pusss

Av Mikaela - 11 februari 2009 08:49

Ja ida har man ju egentligen sovmorron. men vi måste hinna dela ut alla 500 papper som vi vek och de igår. Så de e bara att pallra sig upp och hinna med 5 över 9 bussen så man få de gjort iaf.

Vi måste även skriva ett litet manus ida till vad vi ska säga på de lilla föredraget vi kommer ha för några klasser om nolia mässan.

Känns bara bra just nu att man slipper västermalm. 

Hade vi haft de hade vi inte varit klara änm då hade vi suttit kvar på skolan NU.


åh jaja men ja ska hämta ut lit pengar nu så att man kan åka buss :P 



Puss

Av Mikaela - 10 februari 2009 18:43

Kom hem från skolan typ halv 6 tog bussen som gick 16,40. vi var klara då, så vi gjorde nästan klart allt tills imorron. har bara ett brev kvar nu men annars så  e de inget kvar =)


Men gud vad less man var på att vika papper och de. Usch. 


Haha ja o malin skulle gå o simma ida, men när vi kommer in då e de fullt och de var en bana för simträning. Ja så de fanns ingen plats för mig eller malin. Fan vad less man blir. så vi ska kanske ut och gå snart. 


Har man ju träffat dig igen, de var ett himla bra tag sen. =) 

typ så här 10 år???

Trodde faktiskt inte att vi skulle träfffas nå mera men kul när det inträffar saker man inte trodde =) 





Puss

Ovido - Quiz & Flashcards