Mikaeka

Alla inlägg under mars 2009

Av Mikaela - 12 mars 2009 10:24

Nu så sitter man på samhälls lektion där vi ska skriva en skoltidning.

Vet inte hur långt dom andra har kommit men ja är så gott som klart med mitt.

Men efter samhällen så har vi historia som vi får jobba med vart vi vill men så man har hål... Jippi. eller noooot.... Är less på dessa håltimmar har ju ett antal i veckan.

Så ja börjar ett igen och denna lektion slutar kvart i tio ungefär. Så ja har ungefär 2 timmars hål...


Hjäääälp.


Ida så åkte farmor till mamma o pappa för hon ska vara barnvakt till matilda när mamma o pappa när dom är i thailand.

Börjar undra om dom har resefeber, dom åker imorron..


Ne nu ska ja väl fortsätta antar jag.

Skriver mer senare..



puss

Av Mikaela - 11 mars 2009 21:00

Idag har ja varit i min lägenhet och börjat att plocka ur lite grann. =) känns faktisk riktigt skönt,

Men innan så var det så att ja hade 1 lektion idag men ja kom dit fick mina pappr sen fick ja åka :S :@ Arg man blir på sånt.Men hade ju sovmorron ida iaf. Så ja hann göra mig i ording (Lägger ut en bild.)


Men jag mår bättre ida iaf, men igår var alvedonen min bästa vän :P 

Även min arm börjar bli bättre, så det blir nog kanske simmning ändå denna vecka. Promenad blir det iaf, Men det är ju svinit halt ute så man kommer väl ramla och bryta ett antal ben i kroppen då. 

Men ska höra med veronica, malin och Ulrika om dom ska med o simma. 

Träning blir det nu tills studenten så ja håller måtten som vi tagit för klänningen som mamma o pappa ska sy upp.


Ida så skulle ja o Veronica åka samma buss alltså den som gick10 i 1 men får sms av veronica att hon har börjat gått mot bussen halv tolv. Hmm. fick ringa henne. Men hon hade sett fel på tiden så hon kom hit innan vi åkte. 


Puss


Av Mikaela - 10 mars 2009 13:45

Vart ingen skola för mig ida. Mådde inte så himmla bra.

Så ja tog en alvedon och la mig tills värken i magen o ryggen hade gått över. men somnade visst om så ja sov till 12 ganska skönt ändå faktiskt.

Men även fast det är bra nu, så kommer ja att ta en himmla massa alvedon, så det inte kommer tillbaka :P 


Just nu så är lowa är. Ulrika är o hämtar leia på dagis, tror hon skulle hem sen så hoppas hon tar med sig värmekudden så ja kan få låna den... =)

Den behövdes iaf när ja vaknade imorse.


Men imorron blir det skolan. För efteråt ska ja till nacksta till min lägenhet och börja plocka ur den. =) känns ganska bra att börja med de. men det känns som det ändå lite sent. Den sk vara ur plockad till 30 april.


Fick ju inga kort på matilda som ja kan lägga ut :S

måste verkligen ta några nästa gång ja kommer hem,

måste måste måste!!!!!!!


puss



Av Mikaela - 9 mars 2009 09:38

Nu sitter ja på skolan. det är ungefär 40 minuter kvar utav lektionen.

Vi sitter och håller på med skoltidningen.

Och jag är klar med utrikes. Det ja skulle skriva skönt skönt.


men sen ida då vad ska ja göra. Ida ska ja åka hem till farmor bara.

Men imorron eller på onsdag ska jag börja att åka hem till min lägenhet och börja packa ihop lite grann.


min arm är inte så mkt bättre. Den känns ännu kan ja säga. Men de går nog över snart =)


Läste den här artikeln. Den var ganska hemsk

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4593251.ab

Läs den så får ni se. Tyckte den var sorlig till och med.

Av Mikaela - 8 mars 2009 19:41

nu så är ja i sundsvall igen, kom nyss hit.

De enda som var att det var lite jobbigt att lämna mamma o dom :'(

Men ja ska ju snart åka dit igen, åker om 2-3 veckor när mamma o pappa kommit hem från thailand. Så det är ju inte så lång tid kvar. 


Men som sagt igår var ja ju hos marcus o tittade på film. 

Men innan det var ja pappa o matilda i persåsen och åkte skidor och bob.

Satan vad ja gjorde illa mig när ja åkte bob. 

Min arm är handikappad typ.. Kan knappt röra utan att det gör ont.

Tror jag stärckte mig riktigt mycket



Men ska vara social med farmor o farfar nu.

Men saknar mamma, pappa och matilda men ska försöka ringa matilda varje kväll =) 

Gjorde ju det ett tag och då blev det bättre =) 

så hoppas de funkar nu också =) 



Pusss

Av Mikaela - 8 mars 2009 01:27

var till marcus o tittade på film, sen så gick ja hem, både marcus och robin följde mig hem. Tog ungefär en timme att gå.

Men de blev lite kallt till slut, så nu ska ja lägga mig under täcket o bara få upp värmen igen



God natt alla

Av Mikaela - 6 mars 2009 23:55

Ja vart ju slalom igår, satan vad kul det var, förutom att jag får ont i mina fötter av pjäxorna. men de struntar ja i, heller de än ingen slalom alls..

Ska åka slalom imorron också =) satan så härlig, hoppas bara att det är bra väder.


Men ida ha vi hela familjen varit på gregorjemarknaden i östersund, haha köpte inte så mkt endast 14 par strumpor :P var det enda som ja köpte.


Men vi köpte lite annorlunda cholkladollar också som vi inte testan än. Den ja köpte var smak av 88:an som glassen smakar stog det. =)

Fanns även en som hette bimbo som vi köpte men ingen aning om vad den smakar :P


sen när vi kom från stan så åkte vi till pappas faster och tittade på hennes 5 veckor gamla hundvalpar, satan så söta dom var. (Lägger ut en ild längst ner)


Känns som den här veckan ha gått hyfsat snabbt, ja åker ju hem igen på söndag, hinner knappt vara hemma i en vecka innan mamma o pappa åker till thailand...


Ska nog sova nu om ja ska orka imorron




Bio

Av Mikaela - 3 mars 2009 22:50

Idag blev det bio med metilda, axel och marcus. Vi såg på hundpensionatet. Den var hyfsad men inte så här jättebra. Men duger.

Men ja vet inte vad marcus tyckte.

Verkade inte som det iaf, han höll nog på att somna som de såg ut som :P


Men min promenad som ja går en gång i veckan har fortfarande inte blivit av :S Måste bli snart. Har snart gått en vecka ju...



Imorron är man barnvakt =) åt systeryster. och så mste man vara tysta för att mamma har jobbat natt, men hon går av inatt så hon beöver inte sova så mycket som hon gjorde ida, ida är de bara halva dagen.


Men imorron vad fan ska man hitta på?

Funderar på om man kanske ska ta med matilda till hockeyplan om hon vill och om det är bra väder. får se om man får med sig flera :P



Presentation


Här skriver ja lite om mitt liv och hur jag mår,=)

Fråga mig

0 besvarade frågor

gästbok

Sök i bloggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards